Mama +


 

Mama+ oraz 50+

Zajęcia dla kobiet w ciąży, po ciąży oraz 50+

Mama + Pracownia Kulturalna

Zajęcia zostały opracowane zgodnie z zaleceniami Polskiego Towarzystwa Ginekologiczno-Położniczego oraz ACOG – American Cillage of Obstetricians and Gynecologists. To zestaw ćwiczeń o niskiej intensywności, powstały w oparciu o wiedzę i praktykę położnych, lekarzy, fizjoterapeutów, psychologów oraz osób prowadzących zajęcia z kobietami w ciąży w szkołach rodzenia, ośrodkach jogi, studiach Pilates i innych. Zajęcia przy muzyce gwarantują dobre samopoczucie fizyczne oraz psychiczne i pozwalają utrzymać sprawność do ostatnich dni ciąży. Wykonywane ćwiczenia oddechowe, wzmacniające mięśnie górnej i dolnej części ciała (w tym mięśnie dna miednicy), relaksacyjne i odprężające pomagają likwidować przeciążenia i napięcia oraz bóle pleców, jakie pojawiają się w czasie ciąży, przeciwdziałają kurczom mięśniowym, wpływają na lepsze dotlenienie matki i dziecka, podnoszą tolerancję na ból, co ma wpływ na łagodniejszy przebieg porodu. To także świetna okazja do spotkania z innymi kobietami i wymianę doświadczeń.

Zajęcia prowadzi: Natalia Łabecka

 


Joga

Zajęcia ruchowe – dorośli (również dla kobiet w ciąży)

Joga Pracownia KulturalnaPraktyka jogi w czasie ciąży przynosi wiele bardzo ważnych korzyści: pozwala zachować sprawność, dobre samopoczucie, zmniejsza i likwiduje stres oraz różne objawy występujące w tym okresie, przygotowuje do porodu, pomaga szybciej wrócić do formy po porodzie. Na zajęciach uczymy się świadomie oddychać, co pomaga rozluźnić się, dotlenić siebie i dziecko oraz jest cenną umiejętnością przygotowującą do porodu. Dla wielu kobiet jest to również okazja do pierwszego kontaktu z ćwiczeniami dna miednicy, które mają bardzo istotny wpływ zarówno na ciążę, poród i powracanie do formy po porodzie, a wypracowany nawyk ćwiczeń dna miednicy jest tym, co zostaje i służy potem kobiecie przez całe życie.

Na zajęciach rozciągamy, uelastyczniamy ciało, równocześnie je wzmacniając. Korygujemy postawę, wzmacniamy mięśnie głębokie, w tym w szczególności mięśnie dna miednicy. Poznajemy pozycje jogiczne z różnych grup, uczymy się pracować z oddechem. Pracujemy nad równowagą ciała i ducha. Pracujemy nad zwiększaniem świadomości ciała i oddechu, za czym idzie – świadomością siebie. Zajęcia kończymy odpowiednią dawką relaksu.

JOGA VINYASA – charakteryzuje się synchronizacją ruchu z oddechem oraz płynnymi przejściami przez pozycje w sekwencjach. Prowadzenie ruchu w synchronizacji z oddechem pozwala na efektywniejszą, bardziej skupioną, mniej wysiłkową i bezpieczniejszą pracę. Dynamiczne czyli płynne przejścia z pozycji do pozycji doskonale równoważą siedzący tryb życia i skutecznie niwelują jego skutki.

Zajęcia prowadzi: Aneta Warszawa