Zajęcia dla dzieci


Zajęcia przed-przedszkolne 

Zajęcia adaptacyjne – dla dzieci 2+

Do udziału w tych zajęciach zapraszamy przyszłych przedszkolaków. Dzieci spędzając czas na wspólnej zabawie będą miały okazję do kształtowania relacji z rówieśnikami oraz rozwinięcia szeregu umiejętności. Bezstresowo przygotują się do rozstania z rodzicami i później łatwiej będzie im zaadoptować się w nowym środowisku. Maluchy będą ćwiczyły sprawność ruchową i manualną, procesy poznawcze, rozwijały spostrzegawczość, koncentrację oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Aktywności na zajęciach będą przypominały te podejmowane na etapie przedszkolnym: dzieci nauczą się nowych zabaw paluszkowych, logopedycznych, ruchowych, muzycznych, poznają wiele piosenek, wyliczanek i wierszyków. Prowadzący będą rozmawiali z nimi m.in. na tematy związane ze zjawiskami atmosferycznymi i kalendarzem, rodziną, wyglądem i cechami rzeczy. Będzie czas na czytanie, bajkoterapię i tworzenie w różnych ciekawych technikach. Udział w zajęciach ułatwi dzieciom funkcjonowanie w grupie, nauczy pewnych nawyków, ukształtuje samodzielność i zaradność, wpłynie na rozwój emocjonalny, intelektualny  i społeczny.
Na zajęciach stosujemy metodę trzech stopni:
1. Na początku w zajęciach wraz z dzieckiem uczestniczy rodzic, wspierając je w zabawie w gronie rówieśników.
2. Rodzic staje się obserwatorem pracy dziecka w grupie, pod kierunkiem pedagoga.
3. Dzieci uczestniczą w zajęciach samodzielnie.

 


Ram tam tam 

Zajęcia umuzykalniające – dla dzieci od 6 miesięcy+ (z opiekunem)

Zajęcia muzyczno-ruchowo-sensoryczne dla Rodziców z Maluszkami, podczas których bawimy się dźwiękiem, rytmem i ruchem, wykorzystując piosenki, wyliczanki i zabawy zaczerpnięte z tradycyjnego folkloru dziecięcego i nie tylko. Gramy na akordeonie, bębenku obręczowym i innych prostych instrumentach. Albo robimy je sami wykorzystując to co akurat pod ręką.

Świat wokół pełen jest muzyki. Trzeba tylko dobrze się wsłuchać. A dzieci odbierają go wszystkimi zmysłami. Patrzą. Słuchają. Czują. Dotykają. Reagują. Są całkowicie otwarte na ten świat i ciekawe wszystkiego. W trakcie zajęć próbujemy wykorzystać tę naturalną ciekawość i otwartość i razem z dziećmi podróżować po świecie dźwięków.

Zajęcia prowadzi: Fiksum Dyrdum

 


A gu gu

Zajęcia podłogowe, ogólnorozwojowe dla maluszków ok. 6 m-cy – 1,5 roku (z opiekunem)

 

Coś dla każdego maleńkiego człowieka, który zmysłami poznaje świat. Kulturalną Pracownię wypełniają różne kolory, materiały, faktury, szmery, melodie, odgłosy, a także rozmaite zapachy – wszystko, co pozwala Maluchom na zdobycie doświadczeń sensorycznych. Przy okazji mają możliwość rozwijania motoryki małej i dużej, a przede wszystkim spędzenia czasu z innymi dziećmi i zacieśnienia więzi z opiekunami. Uwaga: dzieci mogą brudzić się w trakcie zajęć. Prosimy na wszelki wypadek mieć przygotowane ubranie na zmianę.

Zajęcia prowadzi: Diana Piórkowska

 

 


Fiku-miku

Zajęcia ruchowo-twórcze dla dzieci w wieku ok. 1,5 roku – 3 lat (z opiekunem)

 

Zajęcia dla dzieci, których ciekawość świata nie ma granic. Na własnych nóżkach niestrudzenie pędzą tu i tam, pokonując różne przeszkody i co chwila odkrywając coś nowego wszystkimi zmysłami. Bawią się językiem, tworzą na rozmaite sposoby, oglądają, słuchają muzyki i bajek, tańczą, zgadują, eksperymentują, doświadczają, a niekiedy po prostu zajmują się swoimi sprawami lub siedzą w ciszy. Towarzystwo innych dzieci oraz wsparcie opiekunów i prowadzącego pomaga im przygotować się do roli przedszkolaka. Uwaga: dzieci mogą brudzić się w trakcie zajęć. Prosimy na wszelki wypadek mieć przygotowane ubranie na zmianę.

Zajęcia prowadzi: Diana Piórkowska

 


Zmysłami malowane

Zajęcia łączące plastykę, integrację sensoryczną i elementy arteterapii dla dzieci

Węch, słuch, dotyk, wzrok, smak… – wszystkie zmysły służą dzieciom do tworzenia niezwykłych dzieł sztuki albo po prostu twórczej zabawy. Sztuka będzie wychodzić z ram, w ruch pójdą dłonie, stopy, liście i… w zasadzie wszystko, co jest pod ręka i wyda się ciekawe. Action painting, land art, kolaż? Nieistotne. Ważne, że dzieci będą miały pole (oraz podłogę, ściany i inne powierzchnie) do popisu, możliwość uwolnienia twórczej ekspresji, rozwiną wyobraźnię, poćwiczą nieszablonowe myślenie i wzbogacą swój wewnętrzny świat.Na zajęciach będą miały okazję poznać podstawy rysunku i spróbować różnych technik artystycznych. Będą wykorzystywać materiały z recyclingu, filcować, wycinać, lepić, szyć, kroić i robić wiele innych fantastycznych rzeczy!

Zajęcia prowadzi: Katarzyna Partyka

 


Kuchnia rachu ciachu

Zajęcia kulinarne

 

Zajęcia, na których pierwszoplanową rolę odgrywa jedzenie. W ramach cyklu zajmiemy się m.in. japońską sztuką komponowania posiłków „bento”, porozmawiamy o tym, że dorośli nie zawsze mają rację 😉 , podejmiemy próbę „naprostowania” nawyków żywieniowych i pokonania różnych jedzeniowych uprzedzeń. Urządzimy także odpad – party i zastanowimy się, co z tym cukrem zrobić. Będzie strawnie i zabawnie!

Zajęcia prowadzi: Anna Grega

 

 


Zumba dla dzieci

Zajęcia ruchowo-muzyczno-taneczne dla dzieci

 

Zumba od lat cieszy się popularnością wśród dorosłych i chyba wszyscy zgodzą się, że zumba = dobra zabawa. Jest to więc forma aktywności fizycznej, która świetnie nadaje się dla dzieci. Przy dźwiękach różnych gatunków muzycznych dzieciaki tańczą, wykonując układy stworzone specjalnie dla nich. Dzięki udziałowi w zajęciach mogą zdrowo spędzić czas, poznają tańce różnych kultur i ich historię, uczą się szacunku wobec innych, pracy zespołowej oraz zaufania. Trening kształtuje równowagę, koordynację, rozwija kreatywność, pamięć i dyscyplinę. Według badań zumba dla dzieci stymuluje również pracę mózgu i pozytywnie wpływa na rozwój intelektualny.

Zajęcia prowadzi: Agnieszka Farat

 


Balet

Zajęcia dla dzieci

 

Chyba każda dziewczynka choć przez chwilę chciałaby poczuć się jak prawdziwa baletnica. Ale zajęcia baletowe to wspaniała przygoda nie tylko dla nich. Taniec klasyczny pomaga rozwinąć poczucie rytmu, wspaniałą postawę, koordynację ruchów, rozciągnięcie, elastyczność ciała oraz dyscyplinę. Zajęcia taneczne kształcą twórcze zdolności, pozwalają wyrażać emocje, uczą kreatywności i pewności siebie, rozwijając przy tym wyobraźnię, dzięki czemu dzieci stają się bardziej towarzyskie i pracowite.

Zajęcia prowadzi: Studio Motyl

 

 


¡HOLA! – Hiszpański

Zajęcia językowe dla dzieci (kurs)

 

Czy wiecie, że to w Hiszpanii wymyślono lizaka? Na naszych zajęciach dzieci dowiedzą się wielu podobnych ciekawostek nie tylko o ojczyźnie Pabla Picassa i Penelope Cruz, gdyż język hiszpański jest jednym z najczęściej używanych na świecie – mówi się nim niemal w całej Ameryce Południowej i w dużej części Ameryki Północnej. Co tydzień będziemy proponowali im ciekawe opowiadania, gry i zabawy, które umożliwią przyswajanie nowego słownictwa i osłuchanie się z językiem. Czekają na nich wspaniałe historie, muzyka i wiele możliwości do tworzenia dzieł  inspirowanych kulturą hiszpańskiego kręgu językowego.

Zajęcia prowadzi: Monika Śledź-Pacheco

 

 


Akademia Obieżyświata

Zajęcia dla dzieci

 

To cykl interaktywnych warsztatów dla wszystkich dzieciaków zaczytujących się w książkach Neli małej reporterki, marzących o wielkich podróżach i przygodach, chętnie zakładających plecak, ciekawych spotkania z Innym. Świetna okazja by przygotować się do wiosennych wycieczek i letnich wypraw, a kiedy za oknem leje – choć w wyobraźni przenieść się za siedem gór i rzek. Na zajęciach poznajemy nie tylko zwyczaje, tradycje, smaki i zapachy ze wszystkich zakątków ziemi ale także zabawy, w jakie bawią się dzieci w okolicach równika czy bieguna północnego, legendy i opowieści z siedmiu kontynentów, najważniejsze atrakcje turystyczne oraz największe cuda i dziwy różnych krajów i krain.

Zajęcia prowadzi: Diana Piórkowska

 

 


Sztuka na kółkach

Historia sztuki dla dzieci

Sztuka na kółkach od lat podróżuje po Polsce (www.sztukanakolkach.pl) i w końcu postanowiła nieco odpocząć, co wcale nie oznacza, że spocznie na laurach. W Pracowni Kulturalnej będzie  firmowała nowy cykl warsztatowy dla dzieci, na którym będzie można dowiedzieć się m.in. 
Dlaczego Mona Lisa jest taka sławna?
Czemu na obrazach można zobaczyć tylu golasów?
Jak namalować powietrze?
Co wspólnego mają z malarstwem jajka?
Kim byli peleryniarze?

Na zajęciach uczestnicy będą mieli szansę samodzielnie stworzyć dzieła inspirowane największymi dokonaniami w historii sztuki, przy okazji poznając najważniejsze fakty i ciekawostki. Przyjrzymy się bliżej sztuce starożytnych Egipcjan oraz Rzymian, poznamy twórczość Michała Anioła, Vincenta van Gogha, Claude Moneta, Pabla Picassa, Salvadora Dali i wielu, wielu innych artystów. Zgłębimy tajniki warsztatu mistrzów, odkryjemy największe tajemnice ich twórczości, a do tego sami wcielimy się w ich rolę, tworząc własne, niepowtarzalne dzieła sztuki! Zajęcia łączą wiedzę z historii sztuki z praktyką artystyczną. Celem warsztatów jest stworzenie przez uczestników samodzielnej pracy, która jednocześnie pozwoli im lepiej zrozumieć i zapamiętać uzyskane informacje.

 

Zajęcia bezpłatne w semestrze jesienno-zimowym 2018 dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Historyków SztukiFundacją Plenerownia. Na zajęcia zapraszamy także szkoły i przedszkola. Ilość miejsc ograniczona. Chętnych nauczycieli prosimy o kontakt.

Zajęcia prowadzi: Justyna Majewska

 


Groszowa sprawa 

EKONOMIA  dla dzieci

 

Co to jest kieszonkowe wie zapewne wiele dzieci ale co to jest kredyt i hipoteka? Kto może grać na giełdzie?  Skąd się biorą pieniądze i dlaczego wciąż jest ich za mało? A jak się zakłada konto i prowadzi własną firmę? I co właściwie oznacza przysłowie „Grosz do grosza, a będzie kokosza”? Te zajęcia to zdecydowanie dobra inwestycja na przyszłość. Oswoimy pojęcia z zakresu ekonomii, gospodarki i marketingu, przy okazji oczywiście ćwicząc liczenie oraz kreatywne myślenie.

 

Zajęcia prowadzi: Magdalena Kogut

 


W kręgu architektury

Kurs dla dzieci

Architektura dotyczy nas wszystkich. Pewien znany Ktoś napisał, że to muzyka w przestrzeni i naszym zdaniem miał rację. To sztuka kształtowania otoczenia, w którym żyjemy, dlatego już w młodym wieku warto poznać, o co w niej chodzi. 
Co to jest skala, perspektywa i proporcje? Czym różni się styl barokowy od modernizmu? Jakie materiały, nowoczesne instalacje i technologie są stosowane w budownictwie? Czy dom musi być kanciasty? Czy w muszli ślimaka są pokoje? Co wspólnego ma organizm miejski z ludzkim? Jak zaprojektować plac zabaw, stadion lub osiedle? O czym mówią budynki i jakie historie są z nimi związane? Czy sztuka może nas uratować przed zaśmieceniem? 
„Łamiąc” kod architektury uczestnicy zajęć rozwiną wrażliwość estetyczną, zdolności manualne i wyobraźnię. Prowadzone przez architektów spotkania będą odbywały się w formie praktycznej i teoretycznej.  Młodzi architekci poznają zasady rysunku architektonicznego (techniki rysunkowe: głównie czarno-białe, z wykorzystaniem ołówka, urozmaicone technikami graficznymi), odkryją tajniki projektowania, zdobędą informacje z dziedziny architektury, sztuki i ekologii, rozwiną kompetencje matematyczne oraz naukowo-techniczne. Wspólnie będziemy budować modele przestrzenne, a latem wyruszymy w plener. 
 

Zajęcia prowadzi: Materia Projekt

 

Programowanie

Kurs dla dzieci 8-13 lat

 

Cykl warsztatów komputerowych, obejmujących podstawy rożnych języków programowania stworzonych do nauki od najmłodszych lat. Celem zajęć jest pobudzenie kreatywności dzieci oraz rozwój inteligencji matematyczno-logicznej poprzez tworzenie własnych gier i animacji 2D. W ciągu zajęć zajrzymy do magicznego świata gier i odkryjemy jego prawa.

Zajęcia prowadzi: Marcin Zarzycki

 

 


Kurtyna w górę!

Zajęcia teatralne dla dzieci (kurs)

 

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się jak powstał teatr i rozwijał się przez wieki, jak również sami wcielą się w postaci aktorów odgrywając scenki z dramatów, mitów i baśni. Na warsztatach, poprzez szereg ćwiczeń, nauczymy się jak odpowiednio modulować głos, umiejętnie poruszać się w przestrzeni teatralnej, wyrażać emocje bez użycia słów oraz samodzielnie interpretować teksty sceniczne. Uczestnicy poznają nie tylko zagadnienia związane z teatrem dramatycznym ale również zapoznają się z teatrem lalkowym oraz teatrem cieni, gdzie samodzielnie wykreują własnych bohaterów, tworząc maski, kukiełki i pacynki.  Na zakończenie cyklu warsztatów przewidziany jest spektakl dla publiczności. 

Zajęcia prowadzi: Justyna Majewska